+48 91 41 45 441    zspmieszkowice@op.pl

KRAKÓW - ZAKOPANE

W dniach 16 – 17 - 18 maja 2017 r. pięciu wyróżniających się uczniów naszej szkoły wraz z opiekunem uczestniczyło w wycieczce organizowanej przez władze naszej gminy. Wyruszyliśmy o północy. Podróż minęła szybko i przyjemnie. Około godziny dziewiątej byliśmy już w Krakowie. Udaliśmy się na Wawel. Zamek zrobił na nas duże wrażenie. Zwiedziliśmy Katedrę, zatrzymaliśmy się na chwilę przy grobach pary prezydenckiej. Następnie, ruszyliśmy na rynek krakowski. Tam zwiedziliśmy Kościół Mariacki, Dzwon Zygmunta oraz wysłuchaliśmy sławnego hejnału. Ostatnim punktem zwiedzania w tym dniu była kopalnia soli w Wieliczce. Drugi dzień, to już prawdziwa górska wyprawa. Po kilku godzinnej wspinaczce dotarliśmy nad Morskiego Oka. Przepiękne widoki wynagrodziły nam trudy wyprawy. W drodze powrotnej zwiedziliśmy skocznie narciarską „Wielką Krokiew”. Następnie spacer na Krupówkach i zakup prezentów dla najbliższych. Czwartek, to ostatni dzień naszej wycieczki. Przyjazd do Wadowic. Zwiedzanie domu Jana Pawła II oraz obozu koncentracyjnego Auschwitz w Oświęcimiu. Ta wycieczka to możliwość łączenia teorii z praktyką. Dzięki niej mogliśmy się wiele nauczyć oraz zobaczyć dużo pięknych zabytków. Poszerzyć wiedzę z historii, geografii, wiedzy o społeczeństwie itp. Poznaliśmy uroki Tatr. Wycieczka pokazała nam jak w naszym kraju jest pięknie. No i jeszcze jedno, smak zupy pomidorowej i schabowego zapamiętamy na długo…

Uczestnicy wycieczki składają serdeczne podziękowania władzą Gminy Mieszkowice oraz Pani dyrektor naszej szkoły za możliwość uczestniczenia w tej wycieczce.