REGULAMIN INTERNATU
ZESPOŁU SZKÓŁ CENTRUM KSZTAŁCENIA ROLNICZEGO IM. OSADNIKÓW WOJSKOWYCH
W MIESZKOWICACH
ROZDZIAŁ I
Podstawy prawne
- Ustawa z dnia 7.09.1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. nr 67, poz. 329 z 1996 r.)
- Karta Nauczyciela, ustawa z dn. 26.01.1982 r. (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z 4.08.1993 r. w sprawie warunków, form, trybu przyznawania wypłacania oraz wysokości pomocy materialnej dla uczniów (Dz. U.nr 74, poz. 350 z 1993 r.)
- Statut Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Mieszkowicach.
ROZDZIAŁ II
Postanowienia ogólne
- Internat Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego, zwany dalej Internatem jest integralną częścią szkoły.
- Internat jest placówką opiekuńczo – wychowawczą, koedukacyjną przeznaczoną dla uczniów szkół ponadpodstawowych, których organem prowadzącym jest Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
- Bezpośredni nadzór nad Internatem sprawuje Dyrektor Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Mieszkowicach.
- Regulamin określa szczegółowe zasady działalności internatu. Tworzy warunki do rozwijania samorządności wychowanków, partnerstwa i współodpowiedzialności za funkcjonowanie internatu.
ROZDZIAŁ III
Cele i zadania internatu
1.Celem internatu jest umożliwienie uczniom realizacji kształcenia i wspomaganie opiekuńczo- wychowawczej roli szkoły i rodziny oraz stwarzania optymalnych warunków do rozwoju zamiłowań, zainteresowań i uzdolnień.
- Internat zapewnia wychowankom stałą opiekę i realizację procesów wychowawczych w czasie odbywania przez nich nauki poza miejscem zamieszkania.
- Do zadań internatu należy:
- zapewnienie wychowankom całodobowego zakwaterowania w dobrych warunków mieszkalnych i wyżywienia zgodnie z normami żywieniowymi,
- zapewnienie dobrych warunków sanitarno – higienicznych oraz przestrzegania higieny i czystości osobistej, a także estetyki pomieszczeń, urządzeń oraz otoczenia placówki
- zapewnienie właściwych warunków do nauki, a także do rozwijania zainteresowań i zdolności oraz wypoczynku i rekreacji
- upowszechnianie różnych form aktywności fizycznej i dbałości o własny stan zdrowia,
- stwarzanie warunków do korzystania z dóbr kultury oraz organizowania własnych imprez kulturalnych i sportowych,
- wdrażanie do samodzielnego wykonania określonych prac porządkowo – gospodarczych,
- kształtowanie prawidłowego stosunku wychowanka do przyrody i tradycji narodowych,
- kształtowanie wśród wychowanków postaw wzajemnego zrozumienia, tolerancji, życzliwości i odpowiedzialności,
- wyrabianie zaradności życiowej wychowanków, rozwijanie samodzielności i samorządności,
- przygotowanie wychowanków do uczestniczenia w życiu w społeczeństwie, ludzkiej wspólnocie i rodzinie własnej.
- Szczegółowy sposób realizacji zadań określa: roczny plan pracy opiekuńczo- wychowawczej internatu sporządzony przez Zespół Wychowawców Internatu.
ROZDZIAŁ IV
Organy internatu oraz ich kompetencje
Organami internatu są:
1.Zespół Wychowawców Internatu.
- W skład zespołu wychowawców internatu wchodzą wszyscy wychowawcy.
- Zespół Wychowawców Internatu posiada swojego przewodniczącego wyznaczonego przez Dyrektora ZSCKR w Mieszkowicach.
- W posiedzeniach zespołu wychowawców poświęconych sprawom opiekuńczo- wychowawczym mogą brać udział inne osoby zaproszone przez przewodniczącego zespołu.
Do zadań Zespołu Wychowawców należy:
- organizowanie różnych form działalności opiekuńczo- wychowawczej internatu,
- opracowywanie rocznych planów pracy opiekuńczo-wychowawczej,
- dokonywanie analizy i oceny działalności opiekuńczo- wychowawczej i gospodarczej internatu, określenie form i środków gwarantujących większą efektywność podejmowanych działań,
- podejmowanie decyzji w sprawie nagradzania i karania wychowanków.
ROZDZIAŁ V
Pracownicy
1.W internacie zatrudnia się pracowników:
- Status pracowników pedagogicznych reguluje Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2017 r., poz. 1189,2203).
- Prawa i obowiązki pracowników administracyjnych i obsługi reguluje Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tekst jedn. :Dz.U z 2018 r., poz.108).
- Do obowiązków pracowników pedagogicznych należy w szczególności:
- dbanie o zdrowie i bezpieczeństwo wychowanków,
- wspieranie ich rozwoju psychofizycznego, zdolności i zainteresowań,
- udzielanie pomocy w eliminowaniu niepowodzeń szkolnych,
- wdrażanie wychowanków do samodzielnego, a także zgodnego współżycia w zespole,
- dobieranie odpowiednich metod wychowawczych w oparciu o rozpoznane potrzeby wychowanków,
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej grupy wychowawczej.
ROZDZIAŁ VI
Organizacja życia i pracy w internacie
- Internat prowadzi działalność w okresie trwania zajęć dydaktyczno – wychowawczych w szkole.
- Pracą internatu kieruje Dyrektor Szkoły.
- Pracownicy pedagogiczni internatu tworzą Radę Wychowawczą Internatu ( RWI ), w skład której wchodzi przewodniczący oraz członkowie (wychowawcy).
- Internat również zatrudnia pracowników administracyjno – obsługowych.
- Wychowankowie internatu podzieleni są na grupy wychowawcze za które odpowiedzialni są wychowawcy.
- Harmonogram pracy wychowawców ustala Przewodniczący, a zatwierdza Dyrektor Szkoły.
- Internat sprawuje opiekę nad młodzieżą również w godzinach nocnych ( 22.00 – 6.00 ).
- Internat jest czynny od 17.00 w niedzielę do 8.00 w piątek. Od godziny 8.00 -14.00 internat szkoły jest zamknięty. W miarę możliwości i uzasadnionych potrzeb organizacji zajęć szkolnych, czas pracy internatu może ulec zmianie.
- W internacie obowiązuje stały rozkład dnia umożliwiający naukę, wypoczynek, spożywanie posiłków, pracę na rzecz internatu, zajęcia oraz inne formy wypoczynku i rozrywki.
- Szczegółowy rozkład dnia zamieszczony jest w dzienniku zajęć oraz na tablicy ogłoszeń.
- Internat zapewnia całodzienne wyżywienie jego mieszkańcom.
- Koszt dziennego wyżywienia ustala zarządzeniem Dyrektor ZSCKR w Mieszkowicach
- Zasady korzystania ze stołówki internatu określa odrębny regulamin- załącznik nr 2
- Internat ma do dyspozycji wychowanków siłownię. Zasady korzystania z niej określa regulamin- załącznik nr 5.
- Internat realizuje swoje zadania współpracując ze szkołą, rodzicami, samorządem internatu oraz placówkami i instytucjami działającymi w środowisku.
- Wszyscy mieszkańcy internatu tworzą Samorząd Internatu.
- Podstawową komórkę Samorządu Internatu stanowi grupa wychowawcza.
- Pracą Samorządu kieruje demokratycznie wybrany trzyosobowy Zarząd Samorządu Internatu (ZSI ).
- Na posiedzeniu Rady Wychowawczej Internatu, podczas których omawiane są problemy młodzieży, zapraszani są przedstawiciele ZSI oraz w razie potrzeby Dyrektor szkoły, pedagog lub inne zainteresowane osoby.
- RWI opracowuje plan pracy i opiniuje ogół spraw opiekuńczo – wychowawczych, podejmuje decyzje w sprawie nagradzania i udzielania kar wychowankom.
- ZSI reprezentuje ogół wychowanków, uczestniczy w planowaniu i realizacji pracy opiekuńczo – wychowawczej (wg potrzeb).
ROZDZIAŁ VII
Rekrutacja
- Uczniowie przyjmowani są do internatu na określony rok szkolny decyzją Dyrektora Szkoły po pozytywnym zaopiniowaniu przez komisję rekrutacyjną ( zespół wychowawców internatu)
- O przyjęcie do internatu może ubiegać się każdy uczeń szkoły ponadpodstawowej mieszkający w miejscowości, z której codzienny dojazd do szkoły jest utrudniony lub niemożliwy.
- W przypadkach uzasadnionych przez szczególnie trudne warunki socjalne, materialne lub wychowawcze do internatu może być przyjęty uczeń, który mieszka blisko szkoły.
- Kandydaci do internatu składają podania o przyjęcie w sekretariacie szkoły na ustalonych drukach i w określonych terminach, zgodnie z zasadami rekrutacji na dany rok szkolny.
- Każdy uczeń zobowiązany jest do wypełnienia kwestionariusza osobowego - załącznik nr 1.
- Każdy rodzic/opiekun prawny zobowiązany jest do podpisania oświadczenia – załącznik nr 2.
- Szczegółowe zasady rekrutacji zawarte są w odrębnym regulaminie- załącznik nr 6.
ROZDZIAŁ VIII
Prawa wychowanków
Prawa wychowanka określa Statut szkoły, a ponadto wychowanek ma prawo do:
- zakwaterowania na miarę możliwości internatu oraz odpłatnego całodobowego wyżywienia,
- odpisów z wyżywienia zgłaszanych w księgowości z jednodniowym wyprzedzeniem do godz. 10.00 w przypadku nieobecności w Internacie, po uzgodnieniu z rodzicem/ opiekunem wychowanka ( nadpłata za wyżywienie zostaje zaliczona na następny miesiąc w formie bezgotówkowej lub w przypadku rezygnacji z miejsca w internacie na koniec roku szkolnego).
- opieki wychowawczej zapewniającej bezpieczeństwo, ochronę, a także ochrony przed różnymi formami przemocy fizycznej lub psychicznej,
- opieki zdrowotnej, na zasadzie współpracy z placówką służby zdrowia,
- poszanowania godności własnej, wyrażania swoich myśli, opinii, przekonań dotyczących życia w internacie, a także religijnych i światopoglądowych ( o ile nie narusza się godności osobistej i dobra innych),
- korzystania z pomocy wychowawców i kolegów w rozwiązywaniu problemów osobistych związanych z postępami w nauce i zamieszkaniem w internacie ( w miarę możliwości dyskretnej pomocy ),
- życzliwego i podmiotowego traktowania w procesie opiekuńczo – wychowawczym,
- współudziału w decydowaniu o sprawach wychowawczych i organizacyjnych internatu,
- do kultywowania i tworzenia dobrych tradycji internatu,
- wypoczynku i kulturalnego spędzania wolnego czasu,
- korzystania z pomieszczeń, urządzeń i pomocy dydaktycznych służących do nauki własnej, rozwijania i pogłębiania zainteresowań, zdolności i talentów (sala informatyczna, biblioteka, klasy od zajęć zawodowych architektury krajobrazu ),
- wypoczynku i uczestniczenia we wszystkich zajęciach organizowanych w internacie i w szkole, o ile nie narusza to rozkładu zajęć,
- pod opieką wychowawcy w zorganizowanych grupach korzystać z sali gimnastycznej, siłowni, w ustalonym przez Przewodniczącego Zespołu Wychowawców Internatu czasie,
- do spędzania w ciekawy sposób czasu wolnego, a w przypadku nauk własnych prac wiążących się z nauką ( zajęcia ogrodnicze oraz prace porządkowe wokół szkoły dla osób chętnych pod opieką wychowawcy, zajęcia artystyczne oraz aktywne formy spędzania czasu na dworze – wycieczki rowerowe, jazda na rolkach oraz inne propozycje wychowanków),
- przyjmowania osób odwiedzających go, po uprzednim poinformowaniu
i wylegitymowaniu się osoby odwiedzającej, spotkania takie odbywają się poza pokojem wychowanka w miejscu wyznaczonym przez wychowawcę,
- do godziny 21.30 odwiedzin innych wychowanków internatu w swoich pokojach,
- dokonywania zmiany przydzielonego pokoju za zgodą przewodniczącego i w porozumieniu z zespołem wychowawców,
- indywidualnego wystroju i urządzenia pokoju po uzgodnieniu z wychowawcą (zgodnie z zasadami bhp) bez powodowania trwałych uszkodzeń (sprzętów, ścian, mebli, drzwi),
- opuszczania internatu w wyznaczonym czasie, a w innym za zgodą wychowawcy lub na prośbę rodzica lub prawnego opiekuna (w formie pisemnej, osobiście),
- nauki własnej w internacie: od poniedziałku do czwartku w godzinach 17.00-18.30,
- w czasie nauki własnej obowiązuje cisza, wychowankowie korzystają z Internetu tylko w celach edukacyjnych, unikają opuszczania pokojów bez potrzeby, rozmów, korzystania ze sprzętów RTV, zaś telefony komórkowe maja wyciszone sygnały,
- w czasie nauki własnej wychowankowie nie przyjmują gości oraz nie wychodzą poza teren internatu,
- zwolnienia w czasie nauki własnej tylko w uzasadnionych wypadkach, za zgodą wychowawcy po uzgodnieniu z rodzicami ( pisemnym, osobistym),
- prawo do nauki po godzinie 22.00 posiadają wychowankowie, którzy właściwie wykorzystali czas nauki własnej oraz uzyskali zgodę wychowawcy pełniącego dyżur nocny,
- wyboru godzin przeznaczonych na samokształcenie po uzyskaniu średniej śródrocznej powyżej 4.5 za zgodą wychowawcy,
- wypoczynku podczas ciszy nocnej w godz. Od 22.00 do 6.00,
- w czasie ciszy nocnej użytkowanie sprzętu komputerowego, telefonu bez zgody wychowawcy jest zabronione,
- po rozpoczęciu ciszy nocnej telefony komórkowe powinny być wyciszone,
- wychowankowie mogą korzystać z telewizji poza czasem nauki własnej i ciszy nocnej,
- w szczególnie uzasadnionych przypadkach wychowankowie mogą oglądać telewizję za zgodą wychowawcy po godzinie 22.00,
- korzystania w czasie wolnym z prywatnych laptopów w pokojach mieszkalnych, w sposób niezakłócający spokoju innych mieszkańców. Wychowanek osobiście odpowiada za swój sprzęt, a w przypadku zniszczeń nie wysuwa roszczeń wobec internatu,
- wychowankowie w czasie wolnym zorganizowanym opuszczają internat jedynie za zgodą wychowawcy i po dokonaniu wpisu w zeszycie wyjść,
- w czasie wolnym niezorganizowanym wychowankowie mogą wychodzić poza teren internatu po dokonaniu wpisu w zeszycie wyjść,
- w dni wyjazdowe (wolne od nauki) wychowankowie wyjeżdżają do miejsc stałego zamieszkania,
- w sytuacji gdy wychowanek w ciągu tygodnia opuszcza placówkę, zobowiązany jest uczynić to za zgodą wychowawcy i wypisać się w zeszycie wyjść,
- w przypadku naruszenia praw wychowanka internatu odwołania się do Przewodniczącego Zespołu Wychowawców, a od decyzji Przewodniczącego do Dyrektora Szkoły w formie ustnej lub pisemnej.
ROZDZIAŁ IX
Obowiązki wychowanków
- Wychowanek ma obowiązek przestrzegania postanowień zawartych w Statucie szkoły, Regulaminie Internatu oraz innych regulaminach i zarządzeniach Dyrektora szkoły.
2 Podporządkować się poleceniom wychowawców i postanowieniom ZSI.
- Korzystać z całodziennego wyżywienia:
- powiadomić wychowawcę , księgowość o niekorzystaniu z posiłków spowodowaną nieobecnością,
- zejść do stołówki w określonym dla posiłków czasie,
- obowiązuje zakaz wynoszenia naczyń szkolnych ze stołówki.
- Przestrzegać porządku dnia, zaleceń wychowawców.
- przestrzegać ciszy nocnej w godzinach 22.00-6.00 poprzez przebywanie w swoim pokoju i nie zakłócanie snu innym.
- Zachowywać się zgodnie z zasadami kultury współżycia społecznego:
- odnosić się z szacunkiem do nauczycieli, wychowawców oraz innych pracowników internatu szkoły, koleżanek/kolegów, a w szczególności otaczać opieką młodszych mieszkańców,
- stosować się do poleceń wychowawców internatu i postanowień ZSI,
- szanować się nawzajem i dbać o ciepłą i rodzinną atmosferę,
- szanować efekty pracy swojej i innych,
- szanować poglądy i przekonania innych ludzi,
- szanować wolność i godność osobistą drugiego człowieka,
- kierować się duchem przyjaźni, tolerancji i wzajemnego zrozumienia,
- opanowywać odruchy złości, agresji i niechęci we wzajemnych kontaktach.
- Przestrzegania wszystkich zasad współżycia społecznego.
wychowankowie internatu powinni zatem:
- dbać o honor placówki, godnie ją reprezentować, szanować i wzbogacać jej tradycje,
- przestrzegać przyjęte normy i obyczaje,
- aktywnie uczestniczyć w realizacji zadań podejmowanych przez rówieśników i wychowawców zgodnie z własnymi talentami i zainteresowaniami:
- współdziałać w realizacji zadań podejmowanych przez własną grupę oraz ZSI,
- uczestniczyć w zebraniach grup i mieszkańców internatu,
- pomagać w miarę możliwości kolegom/ koleżankom w nauce, adaptacji w internacie.
- Utrzymywać porządek, czystość, estetykę pokojów mieszkalnych, pomieszczeń internatu i jego otoczenia
- przestrzegać zasad porządku w sypialniach (m.in. odpowiednio zasłane łóżka, sprzątanie pomieszczeń, porządek w szafach i szafkach, czysta bielizna pościelowa, systematyczne opróżnianie kosza na śmieci, ). Regularnie zmieniać bieliznę pościelową ( raz w miesiącu),
- raz w tygodniu w wyznaczonym przez Przewodniczącego dzień (czwartek) wykonywań generalne porządki w pokoju i internacie
- rzetelnie pełnić dyżury porządkowe zgodnie z regulaminem i harmonogramem dyżurów,
- znać regulamin i termin przydzielonego dyżuru (informacja na tablicach ogłoszeń, na korytarzu i w pokoju wychowawców),
- zgłaszać dyżury do głównego dyżurnego ZSI,
- zgłaszać dyżury wykonane w dniu gospodarczym (w czwartek) do wychowawcy oraz do głównego dyżurnego ZSI.
- Uczestniczyć w konkursie czystości oraz porannym zdawaniu czystości pokoi.
- W pomieszczeniach internatu nosić miękkie obuwie (typu klapki, kapcie) nieużywane do chodzenia na zewnątrz.
- We właściwy sposób korzystać z urządzeń sanitarnych.
- Przed wyjściem do szkoły, wyjazdem do domu pozostawić czysty pokój: wyrzucić śmieci, wyłączyć z kontaktów wszystkie urządzenia elektryczne sprawdzić, czy w ich pokojach i innych pomieszczeniach internatu jest porządek czy okna zewnętrzne są zamknięte. Drzwi do tych pomieszczeń powinni zamykać na klucz.
- Dbać i szanować mienie szkoły:
- zgłaszać zauważone awarie i usterki,
- ponosić indywidualnie lub zbiorowo odpowiedzialność materialną za zawinione zniszczenia.
- zgłaszać wychowawcy zauważone przypadki kradzieży, niszczenia mienia internatu oraz innych przypadków mogących zagrażać bezpieczeństwu ogółu.
- Oszczędnie i prawidłowo użytkować energię elektryczną, wodę oraz segregować odpady.
- Dbać o codzienną higienę osobistą oraz schludny i czysty wygląd zewnętrzny.
- ubiór codzienny (dowolny przy zachowaniu czystości),
- ubiór adekwatny do pory roku,
- podczas posiłków w stołówce ubiór dzienny , schludny ( zakryte ramiona, brzuch)
- w porze nocnej piżama, szlafrok
- Każdy wychowanek zobowiązany jest do:
- dbania o własne zdrowie, życie i bezpieczeństwo,
- nie przechowywać nieprawidłowo artykułów spożywczych. W pokojach mieszkalnych nie należy przechowywać żywności łatwo psującej się.
- wszelkie objawy chorobowe, wypadki itp. zgłaszać wychowawcy,
- zachowywać kulturę spożywania posiłków i zasadę poszanowania żywności,
- dbać o piękno mowy ojczystej,
- systematycznego uczenia się, wzbogacania swojej wiedzy, wykorzystywania jak najlepiej czasu i warunków do nauki,
- aktywne uczestniczenie w zajęciach regulaminowych, a także współdziałania w organizacji różnych form spędzania czasu wolnego w internacie. Właściwie wykorzystywać czas przeznaczony na naukę własną,
- dbania o wspólne dobro, ład i porządek na terenie internatu i wokół szkoły, a także dokonywania drobnych prac pod nadzorem wychowawcy,
- wychowanek ponosi materialną odpowiedzialność za zniszczenie sprzętu i urządzeń w internacie oraz za osobę odwiedzającą,
- terminowego uiszczania opłat za wyżywienie w internacie do 20-tego każdego miesiąca,
- uzyskania zgody wychowawcy za każdorazowy wyjazd z internatu w ciągu tygodnia lub wyjście poza, jak i w czasie wolnym, po uprzednim kontakcie z rodzicem,
- zgłoszenia stałe lub okresowe zajęcia pozalekcyjne poza internatem (pisemna zgoda rodziców),
- przestrzegania przepisów porządkowych, bezpieczeństwa, higieny i przeciwpożarowych,
- zgłaszania się u dyżurnego wychowawcy w razie choroby lub złego samopoczucia,
- współudziału w realizacji zadań podejmowanych przez grupę wychowawczą i samorząd,
- przestrzegania porządku dnia.
- Za porządek i przestrzeganie zasad higieny w internacie odpowiadają wszyscy wychowankowie.
- Osobiście dokonywać wpisu w zeszycie wyjść przy okazji opuszczania internatu lub powrotu do niego. W czasie samowolnego opuszczenia internatu przez wychowanka kadra pedagogiczna internatu nie odpowiada za jego bezpieczeństwo.
- Rozliczyć się z powierzonego mienia internatu za pomocą karty obiegowej:
- w trakcie roku szkolnego, jeżeli wychowanek rezygnuje z miejsca w internacie lub zostaje usunięty,
- z końcem roku szkolnego.
- Przebywać po godz. 21.30 we własnym pokoju.
Wychowankom internatu zabrania się:
- Działania na szkodę dla zdrowia i życia własnego i innych mieszkańców:
- noszenia, posiadania, spożywania wyrobów alkoholowych, narkotyków, dopalaczy lub innych środków psychotropowych i podobnych, w tym przebywania pod ich wpływem,
- palenia, zażywania, podgrzewania oraz przechowywania w pokojach wyrobów tytoniowych, w tym e-papierosów, iqosów urządzeń,
- zażywania leków i innych substancji bez wskazań lekarza,
- przyjmowania gości, których zachowanie wskazuje na uprzednie spożycie alkoholu lub innego środka odurzającego,
- wprowadzenia do internatu osób postronnych bez wiedzy wychowawcy,
- przetrzymywania i używania materiałów łatwopalnych,
- poświadczania nieprawdy w dokumentach obowiązujących w internacie,
- zamykania się na klucz w pokojach (od wewnątrz) oraz innych pomieszczeniach w internacie,
- używania sprzętu grającego w sposób, który zakłócałby odpoczynek i naukę pozostałym mieszkańcom internatu,
- rejestrowania, utrwalania dźwięku i obrazu. Zgodę na te czynności wydaję Dyrektor Szkoły lub przewodniczący Zespołu Wychowawców Internatu,
- samowolnego przekwaterowania się lub przenoszenia mebli i sprzętu w internacie,
- naruszania estetyki pokoi i innych pomieszczeń internackich (mocowania dekoracji na ścianach, napisy - rysunki na ścianach, meblach, drzwiach itp.). Niszczenia mienia internatu, samowolnego montowania dekoracji, malowania, oklejania czy rysowania, przesuwania mebli w pokojach, bez wiedzy i zgody właściciela,
- siadania na parapetach i wychylania się z okna,
- korzystania z przedmiotów codziennego użytku bez wiedzy i zgody właściciela,
- używania w pokojach sprzętu AGD ( tosterów, grzejników elektrycznych, żelazek) i RTV (telewizorów) oraz sprzętu nagłaśniającego (np. kolumny, wzmacniacze),
- przechowywania i korzystania ze sprzętu sportowego, służącego do wykonywania ćwiczeń o dużym obciążeniu (tzw. ćwiczenia siłowe).
- dorabiania kluczy do pokoi mieszkalnych oraz innych pomieszczeń internatu ogólnodostępnych,
- manipulacji przy instalacji elektrycznej, wodociągowej, gaśnicach przeciwpożarowych, urządzeniach RTV i innych będących na wyposażeniu placówki,
- wprowadzania i przetrzymywania zwierząt na terenie internatu,
- używania otwartego ognia, kadzidełek oraz świeczek w pomieszczeniach internatu,
- korzystania z własnych oraz „okazyjnych” środków lokomocyjnych (samochód, rower, motor itp.). W uzasadnionych przypadkach tylko i wyłącznie za pisemną zgodą oraz odpowiedzialnością rodziców/ prawnych opiekunów,
- czytania niestosownych książek i czasopism,
- oglądania niestosownych filmów,
- używania wulgarnego słownictwa,
- wszczynania i toczenia bójek, używania złośliwych przezwisk i niecenzuralnych epitetów,
- niszczenia mienia znajdującego się na terenie internatu,
- samodzielnego opuszczania terenu internatu,
- opuszczania internatu po godzinie 19.30 w okresie jesienno-zimowym,
- głośnego zachowywania się w stołówce podczas posiłków,
- przetrzymywania drogocennych przedmiotów i większych sum pieniędzy, za utratę których szkoła nie odpowiada,
- przywłaszczania cudzego mienia,
- łamania przepisów bhp, przeciwpożarowych.
- W przypadku podejrzenia, że wychowanek znajduje się pod wpływem alkoholu lub środków odurzających na podstawie zgody rodziców/prawnych opiekunów wychowanek ma obowiązek poddania się badaniom alkomatem lub narkotestem. O tym fakcie poinformowani są rodzice/opiekunowie, którzy zobowiązani są do natychmiastowego, osobistego kontaktu z kadrą pedagogiczną internatu.
ROZDZIAŁ X
Rodzice
- Obowiązki rodziców:
Rodzice lub opiekunowie prawni wychowanka:
- mają obowiązek regularnie uiszczać opłaty za wyżywienie w internacie do dnia 20- go każdego miesiąca, za dany miesiąc,
- ponoszą materialna odpowiedzialność za zniszczenia sprzętu, pomieszczeń i urządzeń w internacie przez wychowanka.
- co najmniej raz w semestrze kontaktują się osobiście z wychowawcą w internacie.
ROZDZIAŁ XI
Porządek dnia
GODZINA
|
WYKONYWANE CZYNNOŚCI
|
630 - 700
|
pobudka
|
700 - 730
|
śniadanie
|
730 - 740
|
pełnienie dyżuru porannego
|
745
|
wyjście z internatu na zajęcia lekcyjne
|
800 - 1400
|
zajęcia lekcyjne
|
1400
|
otwarcie internatu
|
1415- 1530
|
obiad
|
1530 - 1700
|
czas wolny
|
|
|
1700 -1830
1830 - 1900
1900 -1930
1930 -2100
2100 -2130
2130 -2200
2200 – 600
w każdy czwartek
|
czas nauki własnej
zajęcia indywidualne bez możliwości wyjścia poza teren szkoły
kolacja
czas wolny
toaleta wieczorna
pełnienie dyżuru wieczornego
cisza nocna
|
1700 – 1800
|
wykonywanie generalnych porządków bez możliwości opuszczania terenu internatu
|
1800 – 1845
1845 – 1900
|
nauka własna
wynoszenie na zewnątrz posegregowanych śmieci
|
1900 - 1930
|
kolacja
|
1930 – 2000
|
czas wolny
|
2000 – 2045
|
nauka własna
|
2045 – 2100
|
czas wolny
|
Pozostałe czynności tak jak w każdy dzień.
W każdą niedzielę od 1700 - 2100 wychowankowie przyjeżdżają do internatu
Od 745 w piątek do 1700 w niedziele internat jest zamknięty.
ROZDZIAŁ XII
Nagrody i kary
Za wyróżniającą się aktywność, przykładne zachowanie i dobre wyniki w nauce wychowanek może otrzymać następujące nagrody:
- a) pochwała indywidualna od wychowawcy,
- b) pochwała indywidualna wychowawcy udzielana w obecności grupy,
- c) pochwała indywidualna od Dyrektora udzielana na apelu,
- d) zwolnienie z pełnienia dyżuru,
- e) nagroda rzeczowa, dyplom uznania,
- f) list pochwalny do rodziców lub opiekunów,
- g) zwolnienie z nauki własnej w II semestrze (średnia od 4,5),
- i) pierwszeństwo w wyborze pokoi.
Za naruszenie zasad współżycia w internacie i nie wywiązywanie się z obowiązków wychowanek może otrzymać następujące kary:
- a) indywidualne upomnienie od wychowawcy,
- b) przedłużenie pełnienia dyżuru,
- c) naganę od wychowawcy w obecności grupy wychowawczej,
- d) skierowanie na rozmowę do pedagoga szkolnego,
- e) naganę Dyrektora z ostrzeżeniem wydalenia z internatu ogłoszoną na apelu, z powiadomieniem rodziców,
- f) czasowe wydalenie wychowanka z internatu decyzją Dyrektora ZSCKR w Mieszkowicach,
- g) skreślenie z listy mieszkańców internatu decyzją Dyrektora ZSCKR w Mieszkowicach,
- i) od kary udzielonej przez wychowawcę wychowanek ma prawo odwołać się do Przewodniczącego RWI w terminie 3 dni,
- j) w szczególnych wypadkach zespół wychowawców internatu ma prawo ustalić karę indywidualnie na określony czas,
- k) w związku z nieprzestrzeganiem regulaminu mogą być zastosowane wobec wychowanka inne formy dyscyplinowania adekwatne do popełnionego uchybienia:
- czasowy zakaz korzystania z pomieszczeń i sprzętu internackiego,
- przygotowanie referatu, wykonanie plakatu, gazetki na temat wskazany przez wychowawcę,
- okresowy zakaz przyjmowania gości,
- prace w czynie społecznym na rzecz internatu wg aktualnych potrzeb,
- odwołanie z pełnionych funkcji w samorządzie internatu,
- ograniczenie czasowe wyjść z internatu w czasie wolnym,
- czasowe usunięcie z internatu.
Wszystkie pochwały i kary wychowanków są zapisywane w dzienniku zajęć internatu/zeszycie uwag i pochwał oraz przekazywane wychowawcom klasy.
ROZDZIAŁ XIII
Utrata miejsca w Internacie
1.Wychowanek może zostać usunięty czasowo z internatu w następujących przypadkach
- na okres jednego tygodnia, gdy:
- trzykrotnie stwierdzono niedotrzymanie porządku w pokoju na czas wyjazdu (nieład, śmieci itp.)
- dwukrotnie bez potwierdzonej zgody rodziców przebywał poza terenem szkoły.
- na okres jednego miesiąca (z wyłączeniem przerw w nauce), gdy:
- wychowanek opuścił teren szkoły bez wcześniejszego wypisania się w zeszycie wyjść,
- stwierdzono palenie papierosów, e-papierosów ( różnego rodzaju wyrobów tytoniowych, podgrzewaczy itp.) w pomieszczeniach internatu.
W przypadku powtarzających się zajść, decyzję podejmuje RWI.
- Skreślenie z listy mieszkańców może nastąpić w przypadku, gdy wychowanek:
- dopuścił się kradzieży lub innych przestępstw,
- spożywał lub posiadał alkohol, przebywał pod jego wpływem na terenie internatu,
- spożywał lub rozprowadzał narkotyki bądź inne środki odurzające,
- stosował przemoc fizyczną lub psychiczną, zagrażające zdrowiu lub życiu innych,
- odnosił się wulgarnie w stosunku do kolegów, nauczycieli i pozostałych pracowników internatu, obrażając ich godność osobistą,
- dopuścił się dewastacji mienia internatu,
- dopuści się wybryku chuligańskiego (pobicie, wymuszenie),
- nagminnie łamał regulamin placówki.
Sprawy nie ujęte w pkt. 1-2 pozostają do rozstrzygnięcia przez RWI i Dyrektora Szkoły.
Decyzję o usunięciu wychowanka z internatu podejmuje Dyrektor Szkoły. Od powyższej decyzji wychowanek może odwołać się do jednostki nadrzędnej szkoły w terminie 7 dni.
Za nieprzestrzeganie regulaminu internatu oraz za szczególnie rażące naruszenie zasad współżycia społecznego i negatywny wpływ na kolegów, wychowanek może utracić prawo do zamieszkiwania w internacie.
Wychowanek usunięty ze szkoły traci prawo do zamieszkiwania w internacie.
ROZDZIAŁ XIV
Dokumentacja pracy internatu
- Internat prowadzi następującą dokumentację pracy:
- roczny plan pracy opiekuńczo-wychowawczej internatu,
- ewidencja obecności wychowanków w internacie,
- dziennik zajęć internatu,
- zeszyt wyjść i wyjazdów wychowanków,
- księga meldunkowa wychowanków,
- tygodniowy harmonogram pracy wychowawców.
Załączniki nr :
- Wniosek o przyjęcie do internatu
- kwestionariusz osobowy mieszkańca internatu
- oświadczenie rodziców/ opiekunów prawnych
- Regulamin stołówki szkolnej
- Harmonogram pracy w internacie
- Regulamin siłowni Internatu
- Regulamin rekrutacji do internatu
- Procedury postępowania w Internacie
Regulamin internatu jest dostępny w sekretariacie szkoły, w pokoju wychowawców, na tablicach ogłoszeń w internacie oraz stronie internetowej www.zsckr.com.pl
Regulamin został zatwierdzony na posiedzeniu Rady Wychowawczej Internatu w dniu 10.11.2022 r.
Regulamin internatu wchodzi w życie z dniem zatwierdzenia go przez Radę Pedagogiczną, dn. 14.11.2022 r.
Załącznik nr. 1 Wniosek o przyjęcie do internatu
Załącznik nr 1
Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Osadników Wojskowych w Mieszkowicach
- Techników 1, 74-505 Mieszkowice, tel. 91 41 45 441 e-mail: zsckrmieszkowice@zsckr.com.pl, www.zsckr.com.pl
WNIOSEK O PRZYJĘCIE DO INTERNATU
Proszę o przyznanie mi miejsca w tutejszym internacie w roku szkolnym ......../.......
Imię i nazwisko ucznia ..................................................................................................................
Data i miejsce urodzenia ...............................................................................................................
Imiona i nazwiska rodziców / opiekunów prawnych ....................................................................
Numery telefonów rodziców ............................................................................................................
Numer telefonu ucznia .....................................................................................................................
PESEL ..............................................................................................................................................
Adres zamieszkania
Województwo .................................................. Powiat ....................................................................
Kod pocztowy i poczta ...................................Miejscowość .............................................................
Ulica ............................................................... numer domu ..................... numer lokalu ................
W załączeniu:
- zgoda rodziców / opiekunów prawnych zał. 1; zał.2
Ja ................................................................................................ ojciec, matka, opiekun * (imię i nazwisko rodzica / opiekuna)
.............................................................................. zobowiązuję się regularnie do 20-go każdego (imię i nazwisko ucznia)
miesiąca pokrywać koszty pobytu dziecka w Internacie.
Oświadczam, że ponoszę pełna odpowiedzialność materialną za szkody spowodowane przez córkę/syna.
....................................... dnia ....................... ..............................................................
(miejscowość) (podpis ojca, matki lub opiekuna)
Klauzula zgody na wykorzystanie danych osobowych na potrzeby rekrutacji Zgodnie art. 6 ust. 1 lit.,c ogólnego rozporządzenie o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL) wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez administratora Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Osadników Wojskowych w Mieszkowicach, ul. Techników 1 74-505 Mieszkowice, dla potrzeb rekrutacji dotyczącej pobytu w Internacie Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Osadników Wojskowych w Mieszkowicach
...............................................................................
(własnoręczny podpis ojca, matki lub opiekuna)
Lp.
|
Treść oświadczenia
|
TAK
|
NIE
|
Liczba punktów
|
1.
|
Oświadczam, że dziecko ma trudności z dojazdem do szkoły
|
|
|
|
Oświadczam, że brak jest bezpośredniego połączenia
|
|
|
|
Oświadczam, że odległość od szkoły od miejsca zamieszkania wynosi
|
…………km
|
|
2.
|
Oświadczam, że dziecko zgłoszone do internatu jest członkiem rodziny wielodzietnej
Wraz z dzieckiem rodzina liczy………członków, (w tym dzieci…..)
|
|
|
|
3.
|
Oświadczam, że samotnie wychowuję dziecko zgłoszone do internatu i nie zamieszkuje wspólnie z ojcem/matką dziecka.
|
|
|
|
4.
|
Oświadczam, że moja rodzina znajduje się w trudnej sytuacji materialnej
|
|
|
|
Miesięczny dochód na jedną osobę w rodzinie nie przekracza kryterium dochodowego ( 600 zł )
|
|
|
|
5.
|
Ilość punktów za zeszły rok szkolny (dotyczy klasy: II,III IV i V)
|
|
Suma punktów
|
|
Oświadczam, że dane przedłożone w powyższym kwestionariuszu są dobrowolne i zgodne ze stanem faktycznym.
.............................................................. .............................................................. (podpis ojca, matki lub opiekuna) (podpis ucznia)
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Zgodnie z rt. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL)
informuję, że:
- Administratorem Pani/Pana - rodzica słuchacza/uczniów danych osobowych jest Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Osadników Wojskowych z siedzibą w Mieszkowicach. tel: 91 414 54 41, mail: zsckrmieszkowice@zsckr.com.pl
- Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Osadników Wojskowych możliwy jest pod numerem 91 414 54 41 lub adresem email (adres email): zsckrmieszkowice@zsckr.com.pl
- Dane osobowe Pana/i/ ucznia będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit.,c ogólnego rozporządzenie j/w o ochronie danych w celu realizacji zadań ustawowych, określonych w Ustawie – Prawo oświatowe z dn. 14 grudnia 2016 r. (Dz. U. z 2017 r., poz. 59 oraz Ustawy o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. (Dz. U. z 2017 r., poz. 2198) w celu realizacji statutowych zadań dydaktycznych, opiekuńczych i wychowawczych w placówce.
- Pana/Pani/ ucznia dane osobowe przechowywane będą przez okresy zakreślone w Jednolitym Rzeczowym Wykazie Akt, zatwierdzonym przez Państwowe Archiwum w Szczecinie
- Posiada Pan/i /posiadasz prawo do: żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
- Rodzicom/ uczniom/ słuchaczom przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych.
- Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest obowiązkowe ze względu na przepisy prawa oświatowego j/w.
.................................................................... (podpis ojca, matki lub opiekuna)
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
W wyniku przeprowadzonej rekrutacji kandydat otrzymał ……………………………….punktów.
Decyzją Komisji Rekrutacyjnej został przyjęty/ nie został przyjęty na wychowanka internatu w roku szkolnym …………...
Kandydat nie został przyjęty do internatu lub został przyjęty warunkowo z powodu:…………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………..
Podpis Przewodniczącego Komisji Rekrutacyjnej:
………………………………………………
Załącznik do wniosku nr 1
KWESTIONARIUSZ OSOBOWY MIESZKAŃCA INTERNATU
- Nazwisko i imię…………………………………………………………....
- Data i miejsce urodzenia…………………………………………………..
- Nr PESEL………………………………………………………………...
- Klasa i zawód……………………………………………………………
- Adres zameldowania……………………………………………………….
……………………………………………………………………………... 6. Adres zamieszkania……………………………..………………………
- Imiona i nazwiska rodziców/opiekunów…………………………………..
…………………………………………………………………………….
- Adres zamieszkania rodziców/opiekunów…………………………………
…………………………………………………………………………….
- Numery telefonów:
- rodziców/opiekunów……………………………………………………...
- mieszkańca internatu……………………………………………………..
- Adres e-mail rodziców/opiekunów…………..……………………………
- Adres e-mail mieszkańca internatu…..…………………………………..
Załącznik do wniosku nr 2
OŚWIADCZENIE RODZICÓW/OPIEKUNÓW PRAWNYCH
.................................................................................................. ojciec/matka/opiekun prawny
(imię i nazwisko)
……………………………………………………………………
(imię i nazwisko ucznia)
I Zasady zakwaterowania oraz odpłatności za pobyt i wyżywienie ucznia w internacie ZSCKR:
- Internat szkolny zapewnia uczniowi opiekę pedagogiczną oraz wyżywienie w dni nauki szkolnej od niedzieli od godz. 1700 do piątku do godz. 7.45
- Opłata za dzienne wyżywienie wynosi 14 zł i obejmuje: śniadania, II śniadanie, obiad i kolację.
- W przypadku nieobecności ucznia w internacie należy zgłosić ten fakt do księgowości do godziny 1000 w dniu poprzedzającym tę nieobecność.
Pobyt w internacie jest bezpłatny.
- Warunkiem pobytu w internacie jest: wniesienie opłaty za wyżywienie zgodnie z punktem 5.
- Opłaty za wyżywienie należy dokonać wyłącznie w formie przelewu z góry w nieprzekraczalnym terminie do 20- tego każdego miesiąca, na konto szkoły:
nr: 29 1010 1599 05264713 9134 0000 z dopiskiem „ Opłata za wyżywienie(imię i nazwisko ucznia” na Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Mieszkowicach ul. Techników 1 74-505 Mieszkowice
- Nieterminowość wpłat może skutkować natychmiastowym pozbawieniem ucznia prawa do korzystania z internatu.
- W razie zniszczenia mienia internatu powierzonemu uczniowi, rodzice zobowiązują się do jego odkupienia lub przywrócenia go do stanu pierwotnego.
II Zobowiązania
- Niniejszym zobowiązujemy się do wypełnienia warunków finansowych zawartych w ustępie I.
- Zapoznałam/em się z treścią powyższych zasad w internacie ZSCKR i zobowiązuje się do ich przestrzegania.
- Zobowiązuję się do przestrzegania regulaminu pobytu w internacie i wypełnienia wszelkich poleceń pracowników internatu
- Wyrażam zgodę/nie wyrażam zgody na samodzielny przyjazd mojego pełnoletniego dziecka do domu rodzinnego w trakcie tygodnia /tj. od poniedziałku do piątku/po uprzednim poinformowaniu o tym fakcie wychowawcy przez rodzica w formie pisemnej. Jednocześnie zobowiązuje się poinformować telefonicznie wychowawcę, będącego na dyżurze o przyjeździe dziecka do domu.
- Oświadczam, że w sytuacji nagłej potrzeby wyjazdu ucznia niepełnoletniego z internatu w ciągu tygodnia /tj. od poniedziałku do piątku zobowiązuje się do osobistego odbioru dziecka i wypisaniu go z internatu.
- Mając na uwadze bezpieczeństwo dziecka i dobro placówki, wyrażam zgodę, aby w przypadku uzasadnionych wątpliwości został przeprowadzony test na obecność narkotyków w organizmie bądź badanie alkomatem przez wychowawców internatu.. Zobowiązuję się do natychmiastowego osobistego kontaktu z kadrą pedagogiczną internatu w sytuacji wykrycia zażywania przez ucznia w/w substancji.
- Oświadczam, że stan mojego dziecka wymaga/nie wymaga stałej, specjalistycznej opieki medycznej, podawania/nie podawania leków.
- Wyrażam zgodę aby w razie nagłego zachorowania lub wypadku udzielono mojemu dziecku koniecznej pomocy
Powyższe oświadczenie pozostaje w mocy także w stosunku do osoby, która uzyskała pełnoletniość.
……..…………………………...
(czytelny podpis ucznia) …………………………………………
(czytelny podpis rodzica/opiekuna prawnego)
Załącznik nr. 2 Regulamin stołówki szkolnej
REGULAMIN STOŁÓWKI SZKOLNEJ
- Stołówka jest miejscem spożywania posiłków przygotowywanych przez pracowników kuchni szkolnej dla osób uprawnionych do korzystania z niej.
- Posiłki są przygotowywane na miejscu przez pracowników szkoły, zgodnie
z zasadami Dobrej Praktyki Higienicznej oraz systemem HACCP.
- Do korzystania z posiłków w stołówce szkolnej uprawnieni są
- uczniowie ZSCKR w Mieszkowicach wnoszący opłaty indywidualnie
- uczniowie, których dożywianie refunduje OPS
- nauczyciele ZSCKR w Mieszkowicach wnoszący opłaty indywidualnie
- Posiłki wydawane są w godzinach:
- I ŚNIADANIE: 00 - 7.30
- II ŚNIADANIE: 35 - 10.50
- OBIAD: 15 - 16.20
- KOLACJA: 00 - 19.30
- Opłatę za posiłki ustala dyrektor szkoły w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę.
- Opłatę za obiady należy uiszczać do 20 każdego miesiąca poprzedzającego miesiąc żywieniowy.
- Podczas wydawania posiłków zabrania się pobytu w pomieszczeniu stołówki osobom nie spożywającym posiłków, w tym również rodzicom uczniów.
- W przypadku nieobecności osoby uprawnionej w szkole lub rezygnacji z posiłku zwrotowi podlega opłata wniesiona za posiłek za pierwszy dzień nieobecności lub dzień zgłoszenia rezygnacji z posiłku. W przypadku gdy nieobecność lub rezygnacja zostaną zgłoszone nie później niż w dniu poprzedzającym nieobecność lub dzień, w którym osoba uprawniona zrezygnowała z posiłku, opis zostanie uwzględniony. Koszt niewykorzystanych obiadów odlicza się przy opłacie za następny miesiąc.
- W przypadku planowanej nieobecności w szkole (wycieczki) należy zgłosić ten fakt przynajmniej jeden dzień wcześniej.
- Podczas pobytu na stołówce uczniowie:
- zachowują czystość, w szczególności powinny przed posiłkiem umyć ręce
- odnoszą się kulturalnie do rówieśników, wychowawców oraz personelu kuchni,
- kulturalnie spożywają posiłki,
- zabrania się popychania, szarpania, biegania oraz niszczenia mienia stołówki,
- Nadzór nad uczniami pełnią wychowawcy internatu mający dyżur w danym dniu.
- Przygotowane posiłki należy odbierać przez okienko podawcze, zaś po spożyciu posiłku uczniowie odnoszą naczynia do wyznaczonego okienka i niezwłocznie opuszczają stołówkę.
- Wyznaczeni uczniowie pełniący dyżur w danym dniu sprzątają stołówkę po zakończonych posiłkach w ciągu dnia (I śniadanie, obiad, kolacja).
- Powyższy regulamin wchodzi w życie z dniem 01.09.2022 r.
Załącznik nr. 3 Harmonogram pracy w internacie
HARMONOGRAM PRACY W INTERNACIE
Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Mieszkowicach
GODZINA
|
CZYNNOŚCI
|
6.30 – 7.00
|
POBUDKA
|
7.00 – 7.30
|
ŚNIADANIE
|
7.30 – 7.40
|
PEŁNIENIE DYŻURU PORANNEGO
|
7.45
|
WYJŚCIE Z INTERNATU NA ZAJĘCIA LEKCYJNE
|
8.00 – 14.00
|
ZAJĘCIA LEKCYJNE
|
14.00
|
OTWARCIE INTERNATU
|
14.15 – 16.20
|
OBIAD
|
15.30 - 17.00
|
CZAS WOLNY
|
17.00 – 18.30
|
CZAS NAUKI WŁASNEJ
|
czwartek
17.00 -18.00
|
WYKONYWANIE GENERALNYCH PORZĄDKÓW BEZ MOŻLIWOŚCI OPUSZCZANIA TERENU INTERNATU
|
czwartek
18.00 – 18.45
20.00 - 20.45
|
CZAS NAUKI WŁASNEJ
|
18.30 – 19.00
|
ZAJĘCIA INDYWIDUALNE BEZ MOŻLIWOŚCI WYJŚCIA POZA TEREN INTERNATU
|
19.00 – 19.30
|
KOLACJA
|
19.30 – 21.00
|
CZAS WOLNY
|
21.00 – 21.30
|
TOALETA WIECZORNA
|
21.30 – 22.00
|
PEŁNIENIE DYŻURU WIECZORNEGO
|
22.00 – 6.00
|
CISZA NOCNA
|
W każdą niedzielę: 1700 - 2100 przyjazd do internatu
W każdy piątek: od 745 internat jest zamknięty do niedzieli do 1700
Załącznik nr. 4 Regulamin siłowni Internatu
REGULAMIN SIŁOWNI INTERNATU
- Warunkiem korzystania z siłowni jest zapoznanie z poniższym regulaminem i jego przestrzeganie.
- Korzystać z siłowni można tylko w obecności nauczyciela- wy