+48 91 41 45 441    zsckrmieszkowice@zsckr.com.pl

WYCIECZKA NA MAZURY

W dniach od 16 do 18 maja 2018 r. delegacja uczniów naszej szkoły wraz z opiekunem wzięli udział w wycieczce zorganizowanej przez Burmistrza naszej gminy. Podróż rozpoczęła się o północy. Droga była długa aczkolwiek bardzo przyjemna. Nad ranem, 16 maja 2018 r. znaleźliśmy się w Toruniu. Pierwszym miejscem, do którego się udaliśmy było Sanktuarium NMP Gwiazdy Nowej Ewangelizacji i św. Jana Pawła II. Tak rozpoczęliśmy wspólny czas w Toruniu. Nasz pobyt w tym mieście nie mógł obejść się bez słynnych toruńskich pierników. Razem wybraliśmy się do Żywego Muzeum Piernika. Mistrz piernikarstwa oraz wiedźma Korzenna przybliżyli nam historię toruńskich pierników oraz sposób ich wykonania. Pokazy połączone z warsztatami historycznego wypieku zostały zwieńczone własnoręcznym wyrobem. Była to bardzo ciekawa wizyta. Z mnóstwem wiedzy udaliśmy się w dalszą podróż. Razem z przewodnikiem mieliśmy okazję zobaczyć ciekawe zakątki znajdujące się w Toruniu. Na samym początku poszliśmy do najstarszej części Torunia jakim jest Stare Miasto. Zobaczyliśmy ciekawe zabytki np. Krzywa Wieża. Następnie udaliśmy się do Katedry św. Janów, Dworu Artusa oraz pod pomnik Mikołaja Kopernika. Czas spędzony w Toruniu był nie tylko momentem zobaczenia ciekawych miejsc ale także prawdziwą lekcją historii, którą zapamiętamy na długo. Po intensywnym dniu udaliśmy się w drogę mazurskich terenów. Wieczorem dotarliśmy do Świętej Lipki i zakwaterowaliśmy się w domu pielgrzyma. Z niecierpliwością czekaliśmy na kolejny dzień. Drugiego dnia, zaraz po śniadaniu rozpoczęliśmy- wraz z przewodnikiem- zwiedzanie Sanktuarium w Świętej Lipce. Jest to jedno z najbardziej znanych sanktuariów w Polsce. Barokowa budowla wraz z obejściem krużgankowym i klasztorem wywarła na nas duże wrażenie. Świętolipska bazylika jest jednym z najważniejszych zabytków naszego kraju w okresie baroku. Bardzo się cieszymy, że mieliśmy możliwość zobaczenia tego. Niesamowitym momentem był koncert organowy, który odbył się w tym Kościele. Po koncercie razem z przewodnikiem pojechaliśmy do Kętrzyna, gdzie zwiedziliśmy dawną kwaterę Hitlera tzw. Wilczy Szaniec. Dzięki opowieścią przewodnika mogliśmy dowiedzieć się więcej na temat tego miejsca. Pozostając w mazurskich klimatach wybraliśmy się do Giżycka na Wieżę Ciśnień a następnie do Mikołajek. Niewielkie miasteczko dało nam możliwość zobaczenia mazurskich krajobrazów. Podczas rejsu statkiem podziwialiśmy jezioro Śniardwy. Choć na chwile oderwaliśmy się od codziennych obowiązków i zachwycaliśmy się pięknem naszego kraju. Trzeci dzień był ostatnim czasem wspólnego podróżowania. Żegnając Mazury udaliśmy się do Kwidzyna. Tam zwiedziliśmy Zamek Kapituły Pomezańskiej wzorowany na zamkach krzyżackich. Niestety wszystko co dobre szybko się kończy. Wycieczka dobiegła końca ale wiedza oraz piękne wspomnienia są w nas. Ten wyjazd dał możliwość odkrycia cudownych polskich terenów i poznanie ich z bliska. Podróże kształcą zwłaszcza te przebyte razem. Z całego serca dziękujemy władzą naszej gminy oraz Pani Dyrektor Bogumile Żurawieckiej za możliwość uczestniczenia w wycieczce.

Aleksandra Markiewicz oraz pozostali uczestnicy wycieczki wraz z opiekunem
2018-05-21 07:17 2931

Podaj poniżej imię i nazwisko i adres mail, na podany adres mail przy pierwszej wiadomości przyjdzie do Ciebie link aktywujący. Później nie będzie to już potrzebne.