+48 91 41 45 441    zsckrmieszkowice@zsckr.com.pl

WYCIECZKA SZKOLNA

Dnia 26 września 2018 roku, uczniowie naszej szkoły wraz z opiekunami wzięli udział w wycieczce szkolnej. Wyjazd miał charakter edukacyjny. Około godziny 12:30 dotarliśmy do Szczecina. Pierwszym etapem był seans filmowy "Dywizjon 303. Bitwa o Anglię" w Multikinie. Jest to film, którego akcja rozgrywa się w 1940 roku podczas II wojny światowej. Władze Wielkiej Brytanii obawiały się niemieckiej armii. Gdy rozpoczęła się bitwa o Anglię, z pomocą przybyli Polacy. Polscy lotnicy stanęli do walki w bitwie tworząc Dywizjon 303 im. Tadeusza Kościuszki. Na początku Wielka Brytania nie ufała Polakom, ale w w efekcie była im bardzo wdzięczna. Dywizjon 303 był najskuteczniejszy w bitwach, gdyż zastrzelili 120 samolotów. Film dostarczył mnóstwo wrażeń m.in. dzięki scenom podniebnych walk. Dzięki temu zobaczyliśmy determinację Polaków oraz gotowość do poświęcenia. Po zakończonym seansie wspólnie wybraliśmy się do Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie. Mieliśmy okazję poznać historię komunikacji szczecińskiej- tramwajową oraz autobusową. Osobnym tematem był przemysł motoryzacyjny. Zobaczyliśmy motocykle przedwojennej firmy Alba, samochody marki Stoewer jak i powojenne Junaki ze Szczecińskiej Fabryki Motocykli. Była także okazja do ujrzenia polskich jednośladów: skutery Osa, a także motorowerów: Komar, Żak, Ryś. W muzeum zgromadzone są także prototypy polskich pojazdów: Beskido, Smyk, LPT i Iskra. Dzięki wizycie w tym muzeum choć na chwilę przenieśliśmy się do tamtych czasów. Było to ciekawe doświadczenie. Serdecznie dziękujemy Pani Renacie Walawender oraz Pani Marcie Garbol-Laska za organizację wycieczki, a przede wszystkim Pani Dyrektor za zgodę na wyjazd. Spędzony wspólnie czas będziemy na pewno mile wspominać. Wycieczki nie są tylko rozrywką, ale także edukacją. Zobaczyliśmy świetny film, zwiedziliśmy muzeum, a całość sprowadziła się do poszerzenia wiedzy i integracji szkolnej. Mamy nadzieję, że to nie ostatni wspólny wyjazd.

Dziękujemy!
Aleksandra Markiewicz
2018-10-29 07:50 2949

Podaj poniżej imię i nazwisko i adres mail, na podany adres mail przy pierwszej wiadomości przyjdzie do Ciebie link aktywujący. Później nie będzie to już potrzebne.